Der er mange fordele ved at følge med udviklingen og være til stede digitalt.
Den digitale tidsalder åbner op for helt nye måder at brande sig på og indbyder også til interaktion med kunder. Læs med, og få indblik i, hvordan det kan gavne dig og din virksomhed at være online
Følg med udviklingen
Samfundet har ændret sig gevaldigt det sidste århundrede, og markedet er for virksomhederne blevet mere konkurrencepræget. Især for små og mellemstore virksomheder, der måske ikke har et lige så stærkt og kendt brand som de store virksomheder, er det vigtigt at skille sig ud for at overleve.
For blot nogle årtier siden fandtes internettet ikke – i dag handler vi danskere for mere end 100 milliarder kroner online ifølge Kulturfabrikken.dk. Inden internettet blev opfundet måtte man differentiere sig i de traditionelle medier, men det er ikke længere nok, hvis man vil være sikker på at overleve
Det skal være nemt og hurtigt
Mange mennesker lever travle liv, hvor arbejde og familieliv skal hænge sammen.
Dette har mange virksomheder udnyttet sig af, og tilbyder digitale løsninger på mange hverdagsting. Stadig flere mennesker benytter sig af webshops og de senere år er dagligvare indkøb også blevet noget, der kan ordnes med få klik.
Der er altså en efterspørgsel på den hurtige og nemme løsning, og er en vare ikke nemt og hurtigt tilgængelig, går kunden videre til den næste udbyder. Er du en af dem, der ikke gør din vare eller service digitalt tilgængelig, kan du altså miste kunder
Vær til stede digitalt
Men hvad skal du så gøre for ikke at miste kunder – og for at kunne differentiere dig fra dine konkurrenter? Første trin er at være til stede digitalt. Noget så simpelt som en hjemmeside, hjælper dig et langt stykke af vejen. Har du ikke allerede en hjemmeside, og er grunden til det, at du ikke lige ved, hvordan man laver sådan en, så er der råd for dette.
Hosting går ud på, at andre står for det tekniske, mens du selv sørger for indholdet. Læs mere på denne side om hosting. Startomkostningerne ved at være til stede digitalt er få og små, i forhold til, hvad du får ud af at være til stede.
Vælger du at lave din egen hjemmeside, betaler du for domænet, men ud over dette, er der ikke rigtig nogle omkostninger forbundet med det. Det samme gælder ved hosting.
Her betaler du et månedligt beløb, men får til gengæld andre til at stå for det tekniske for dig
Vær til stede, hvor dine kunder er
Andet trin er at være til stede hvor dine kunder er. De sociale medier er i dagens samfund uundgåelige, og er du til stede, hvor dine kunder er, gør du det nemt for dem at vælge lige netop dig frem for en anden. Vælger du at være til stede på de sociale medier, åbner du også op for en helt ny form for interaktion, og dine kunder får mulighed for at sprede ordet om dig til deres netværk